REGULAMIN STOWARZYSZENIA ZWYKŁEGO
- Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę Słupecki Uniwersytet Trzeciego Wieku przy Miejskim Domu Kultury w Słupcy . W dalszych postanowieniach regulaminu zwane jest
- Znakiem graficznym jest poniższy znak opracowany przez Bronisława Kawę i Krzysztofa Kistelę.
- Terenem działania Stowarzyszenia jest miasto Słupca ,powiat słupecki i cała Polska.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest miejscowość Słupca
- Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.
- Działalność Stowarzyszenia oparta jest na pracy społecznej jej członków.
- Cele Stowarzyszenia to:
– Propagowanie wiedzy, kultury i zdrowia.
– Propagowanie idei kształcenia się przez całe życie.
– Umożliwienie miłego, twórczego i ciekawego spędzenia czasu wolnego.
- Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
– Organizowanie wykładów, prelekcji i seminariów i lektoratów.
– Organizowanie zajęć wyjazdowych i wycieczek
– Prowadzenie zajęć fakultatywnych w ramach sekcji tematycznych.
- Członkiem stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem, mająca ukończone 50 lat bądź będącym rencistą, będąca mieszkańcem miasta lub powiatu.
Nadzwyczajnym członkiem stowarzyszenia może być osoba pracująca w ramach woluntariatu na rzecz SUTW przez minimum trzy semestry.
Dotychczasowi członkowie UTW w Słupcy zostają automatycznie członkami Stowarzyszenia.
- Przyjęcia nowych członków dokonuje Zarząd w ciągu 31 dni od daty złożenia deklaracji i opłaceniu wpisowego.
- Członek ma prawo do:
– Brania udziału we wszystkich rodzajach zajęć zgodnie z przyjętymi odpłatności.
– Inicjowania nowych form działalności twórczych i programowych.
- Członek obowiązany jest do:
– Stosowania się do regulaminu
– Przestrzegania zaleceń dyrektora MDK w Słupcy i Zarządu SUTW.
- Terminowego opłacania czesnego (1 raz na rok akademicki bez względu na datę przystąpienia), oraz opłat za zajęcia w każdym semestrze.
- Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
– Złożenia wniosku o wykreślenie z listy słuchaczy.
– Nie uiszczenie w terminie opłaty czesnego.
– Skreślenia z listy członków uchwałą Zarządu SUTW.
– Osoba skreślona ma prawo do odwołania się od decyzji Zarządu do Walnego Zebrania Członków. Decyzja tego gremium jest ostateczna.
- Władzami Stowarzyszenia są:
– Zebranie Członków.
– Zarząd SUTW.
- Decyzje Zebrania Członków podejmowane są w głosowaniu jawnym. Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
- Uchwały Zebrania Członków Stowarzyszenia podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej jednej trzeciej osób uprawnionych do głosowania.
- Zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia, które podejmuje decyzje we wszystkich sprawach należących do zakresu działania Stowarzyszenia, o ile regulamin nie stanowi inaczej.
- Do kompetencji Zebrania Członków należy m.in:
– Ustalanie kierunków działania i rozwoju.
– Wybór i odwołanie Zarządu.
– Przyjmowanie i odwoływanie członków.
– Uchwalanie zmian regulaminu.
– Podejmowanie decyzji o rozwiązaniu stowarzyszenia.
– Podejmowanie decyzji o zaciąganiu zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł
- Zebranie Członków zwołuje Zarząd lub 1/3 członków Stowarzyszenia. Zebraniem Członków kieruje Przewodniczący Zebrania.
- Stowarzyszenie jest reprezentowane przez Zarząd wybierany przez Zebranie Członków na czteroletnią kadencję. W skład Zarządu wchodzi 5 osób tj: prezes, skarbnik, sekretarz i 2 członków.
Do reprezentacji Stowarzyszenia uprawniony jest prezes lub upoważniony przez niego każdy z członków Zarządu.
Natomiast do czynności w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych upoważnionych jest dwóch członków Zarządu , działających łącznie.
Zarząd może zostać odwołany przed upływem kadencji przez Zebranie członków. Tryb wyboru Zarządu względnie uzupełnienia jego składu dokonuje się na Zebraniu Członków Stowarzyszenia w głosowaniu jawnym.
- Do zakresu działania Zarządu należy:
– Reprezentowanie stowarzyszenia na zewnątrz.
– Wykonywanie uchwał Walnego zebrania członków.
– Zarządzanie majątkiem stowarzyszenia.
– Zwoływanie zebrania członków.
– Kierowanie bieżącymi działaniami SUTW.
– Zatrudnianie osób prowadzących specjalistyczne zajęcia.
- Podjęcie przez Zarząd decyzji przekraczającej uprawnienia zwykłego zarządu wymaga zgody Zebrania Członków stowarzyszenia. Są to w szczególności:
– Zaciąganie zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł – wykonanie uchwały dokonuje zarząd reprezentowany przez prezesa, skarbnika i sekretarza.
- Środki na działalność stowarzyszeniach pochodzą z: składek członkowskich, dotacji, darowizn, zbiórek publicznych, spadków, zapisów.
- Decyzję w sprawie zmiany regulaminu oraz rozwiązania stowarzyszenia podejmuje Zebranie Członków zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków uprawnionych do głosowania. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członków określa przeznaczenie pozostałych środków finansowych Stowarzyszenia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.
Słupca 20 listopad 2019 r.